Return to site

Dit voorjaar waren er nieuwe scholenprojecten in Langdorp & Gijmel

Erfgoed op school in een ervaringsgericht traject

 Voor klassen 5 en 6 van de lagere school, biedt Wesp een uniek diepgaand muzisch erfgoedtraject aan. 

Samenmet de juf/meester en de kinderen gaan we aan de slag met songwriting rond het erfgoed van de gemeente of stad waar de school zich bevindt. In een kort ervaringsgericht traject werken we toe naar een toonmoment. 

Dit voorjaar waren we te gast in Langdorp en Gijmel in het kader van 'verhalen verbinden platteland'.

Voorbereiding in de klas  

Uit een rijke catalogus van bronnen gaan de leerlingen zelf op zoek naar het erfgoed rondom hen. 

Wesp voorziet concrete hulpmiddelen om hier ervaringsgericht mee aan de slag tegaan. 

Songwriting rond erfgoed met artiesten 

In 3 sessies van telkens een halve dag gaan 2 van onze artiesten aan de slag met de klas. 

Uit de rijke bronverzameling worden onderwerpen gekozen en worden er samen met deleerlingen songs geschreven. 

Voor de andere klassen van de school organiseren we een toonmoment met de songs, enook voor de ouders en grootouders volgt dezelfde dag een toonmoment. 

Toonmomenten 

De leerlingen leren alles zelf organiseren: van uitnodiging, tot catering terplekke, tot het optreden zelf. Onze artiesten begeleiden van a-z. 

Van het proces en het toonmoment wordt een fijn filmpje gemaakt dat zorgt voor de bekendmaking rondom de school. 

 

Neem contact op met Jochen Smets, jochen@wespvzw.be (0498758296) en bespreek de mogelijkheden. 

Vraag subsidies aan via www.cultuurkuur.be